onsdag 21 oktober 2009

Så tycker jag om SD debatten

Jag har fått frågor om vad jag tycker om debatten om Sverigedemokraterna som nu rasar i media. Det finns så många infallsvinklar på frågan att jag inte har velat beröra det. Nu har jag fått hjälp. Till 95 procent tycker jag precis som Sanna Rayman (SvD).

Jag har ändrat mig. I åratal har jag tyckt att det enda rätta när det kommer till Sverigedemokraterna självklart är att, som det kallas, "ta debatten".

Nu byter jag fot. Ta inte debatten. Låt bli.

Jag ändrar mig inte för att jag menar att man inte borde debattera med och bemöta SD, men för att det alldeles uppenbart är så att framför allt inga etablerade politiker tänker göra det på ett vettigt sätt. Då kan det lika gärna vara. Kan man inte debattera bör man avstå.


Därutöver tycker jag det är oansvarigt av Aftonbladet att sätta en rubrik som Sverigedemokraterna inte själva har formulerat och som är betydligt grövre än någonting som går att läsa i debattartikeln.

Inga kommentarer: