onsdag 15 oktober 2008

Cherin Awad erkänner uttalande om stening

Cherin Awad erkänner nu för Expressens reportrar Karl-Johan Karlsson och Ove Gustafsson att hon uttalat stöd för stening, men att hon ångrar sitt uttalande.

Uttalandet:

om man har fyra vittnen, om en kvinna eller man erkänner att man begått det här brottet om otrohet, då är det (stening) det korrekta straffet, enligt dig?

– Ja, svarar Cherin Awad utan att tveka
.

Och så ångrar hon sig.

– Det är ledsamt att jag uttryckte mig på det sättet. Jag är emot dödsstraff, och det var jag även då. Men jag uttryckte mig tyvärr på ett sätt som jag är ledsen för, säger hon.

Givetvis bra att hon ångrar sig, men visst kommer hon billigt undan. Sådana uttalande borde innebära längre avstängning från tjänster på SVT. Då supporter av stening för otrohet - nu programledare på SVT. Otroligt dåligt omdöme av statstelevisionen.

Inga kommentarer: