fredag 17 oktober 2008

Allt fler ifrågasätter Sveriges Televisions val av programledare

Också författaren och skribenten Dilsa Demirbag-Sten ifrågasätter att Sveriges Television anställer Cherin "stening" Awad som programledare.

Jag är mycket oroad över och ställer mig undrande till om SVT tror att förespråkare för stening av kvinnor är representativa för muslimer?

Den gruppen av tittare som redan är kritiska och okunniga om mångfalden inom den muslimska gruppen kommer att få sina farhågor bekräftade: att muslimer är för stening av kvinnor och belönas av samhället för sådana åsikter.

När ska vi få ett program ledda av nazister eller för all del sektiska Plymouthbröderna som handlar om hur missförstådda de är av oss andra.

Opartisk och oberoende television? Pyttsan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag som SD-anhängare tackar ödmjukast för personer som Cherin Awad som skickar väljare till SD snabbare än vad Jimmie Åkesson hinner säga: "Vi är ett demokratiskt parti".

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

Plus alla nyttiga idioter omkring, SVT, Existens-redaktionen och alla andra medier som medverkar till att mörka. Redan för nån månad sedan skulle jag gissat på 10-12%. Nu skulle jag snarare satsa på 20-25 om inga skandaler inträffar.